Sommarjobb på Karelia: Renovering, marknadsföring och mer!

Hejsan! Jag heter Alice och jag har nu varit sommarjobbare på Kulturhuset Karelia via kampanjen Sommarjobb på OP:s bekostnad i ungefär 2 veckor. Jag har jobbat med lite allt möjligt de senaste veckorna. Jag var medveten om att jag skulle få vara med och renovera Karelias backstage, men jag har även fått syssla med marknadsföring och hjälpt till att planera skyltfönster inför höstens teaterproduktion.

Kvinna hänger upp affischer i skyltfönstret till vänster om Karelias ingång

Nainen ripustaa julisteita mainosikkunaan Karelian sisäänkäynnin vasemmalla puolella

Jag har hjälpt till med att skriva blogginlägg och välja bilder till sociala medier. Jag har även fått följa med på loppisrundor, och varit i allmänhet ett par extra händer vid städning och målning av Karelias backstage. På Ekenäsdagen var jag på plats i kulturhusets foajé som hjälpreda under ett evenemang.

Kvinna håller i tyger i Karelias backstage utrymmen

Nainen pitää käsissään kankaita Karelian backstage tiloissa

Jag har trivts väldigt bra på Karelia! Personerna jag har fått jobba med är trevliga och atmosfären lättsam. Arbetsuppgifterna har varit roliga och varierande, och de har gett mig ett smakprov på hur det kan vara att jobba inom kultur.

#kesäduuniOPnpiikkiin

Inlägget är skrivet av Alice Olin, sommarjobbare 2023.