Sommarens utställning “Barnens rätt på jorden här i Norden”

Kvinna håller i en tavla målad av illustratör Linda Bondestam. Tavlan är en del av utställningen för Barnens rätt på jorden här i Norden Nainen pitää käsissään taulua jonka kuvittaja Linda Bondestam on maalannut. Taulu on osana näyttelyä joka liittyy Lasten oikeuksiin Pohjoismaissa

I sommar hänger Luckans konstutställning “Barnens rätt på jorden här i Norden” i Kulturhuset Karelias foajé. Med hjälp av kreativa verkstäder har projektet, vid samma namn, vuxit och producerat många fina konstverk. Projektet handlar om att stärka barnens röster och uppmärksamma ämnen såsom mänskliga rättigheter, demokrati, och människorättsfostran genom konst. Känner du dig nyfiken? Då kan du komma och titta på utställningen fram till 31 augusti!

Läs mera om Luckans projekt Barnens rätt på jorden här i Norden här.

Kulturhuset Karelia söker även konstnärer som vill ställa ut sin konst i foajén under hösten 2023. Om du känner dig träffad så är det bara att maila [email protected]. Du behöver inte vara en etablerad konstnär, både nya och etablerade konstnärer är välkomna!

Inlägget är skrivet av Alice Olin, sommararbetare.