Teater Nära: Sånger för små öron

18maj13:3014:00Teater Nära: Sånger för små öron

Lisätietoja tapahtumasta

Sånger för små öron är en interaktiv ordlekskonsert där barnen får möta Klätterapan, Smilfinken, Snorvalpen och andra underfundiga filurer. Annika Cleo har tonsatt Nina Grans bok Dikter för små öron och tillsammans med Nicklas Lantz tar hon med sig barnen på ett musikaliskt äventyr i ordens värld.

Barnen upplever inte bara glädjen i att sjunga och röra sig till musik, utan de får också möjlighet att utforska språkets magi och lekfullhet. Varje sång öppnar dörren till en värld av kreativitet och språkkänsla, där barnen uppmuntras att utforska och uttrycka sig på sina egna sätt.

Ålder: 4-7 år
Längd: 30 min

__

Sånger för små öron (Lauluja pienille korville) on leikkisä ja vuorovaikutteinen konsertti, jossa lapset tapaavat ovelia ja omituisia olentoja. Annika Cleo on säveltänyt Nina Granin runoja kirjasta Dikter för små öron (Runoja pienille korville) ja yhdessä Nicklas Lantzin kanssa hän vie lapset musiikilliseen seikkailuun sanojen maailmaan.

Lapset saavat kokea liikkumisen iloa laulun ja musiikin tahtiin sekä mahdollisuuden sukeltaa kielen maagiseen maailmaan leikin avulla. Jokainen laulu avaa oven luovaan seikkailuun ja lapsia rohkaistaan kokeilemaan eri tapoja ilmaista itseään.

Ikä: 4-7 vuotta
Kesto: 30 minuuttia.

Liput

Evenemanget är kostnadsfritt | Vapaa pääsy