Trio Saludos 50-års jubileums-och avskedsturné

21okt19:0021:00Trio Saludos 50-års jubileums-och avskedsturné

Evenemangsdetaljer

Sånggruppen Trio Saludo firar i år sitt 50-års jubileum med 11 konserter runtom i Svenskfinland. Förutom Trio Saludos medlemmar Håkan Streng, Peter och Reigin Ingo medverkar också Pentti Hildén på gitarr. Programmet bjuder på kända pärlor ur den 50-åriga repertoaren plus en och annan ny pärla.

Med konsertturnén tar Trio Saludo avsked och vill tacka sin trogna publik för alla år av otroliga musikaliska upplevelser.

Längd ca 2 timmar med 30 min. paus

Sånggruppen kom till under studietiden i Åbo i slutet på 60-talet. Med Peter Ingo som initiativtagare startades gruppen ”Fyra på spanska” med Håkan Streng, Kristian Grönqvist och Bjarne Sjöblom. . ”Fyra på Spanska”, ”Los Caballeros”… kärt barn har många namn.

1973 bildades Trio Saludo med Håkan Streng, Peter Ingo och Arto Rintamäki. Och som man säger resten är historia. Gruppen har under åren haft lite olika sammansättning men Håkan Streng och Peter Ingo har varit med under hela 50 år. I dag består gruppen av Håkan Streng, Peter och Reigin Ingo. Reigin var också med på inspelningar i början av 70-talet.

Trio Saludos specialgebit är skräddarsydda shower för de mest varierande tillställningar. På repertoiren finns sånger på ett tiotal olika språk och mellansnacket kan vi sköta på åtta olika språk men mest är gruppen känd för sina sydamerikanska och spanska låtar. Trio Saludo har släppt 10 album och 3 singlar under de gångna 50 åren.

Biljetter

Biljett 31,50 € inklusive serviceavgift

Biljettlänk

NetTicket