Kunskapskabarén - Krogshow av ÅST

29okt18:3020:30Kunskapskabarén - Krogshow av ÅST

Lisätietoja tapahtumasta

Klokskap möter dårskap. Vad som helst kan hända när akademiker från Åbo Akademi och improvisatörer från Åbo Svenska Teater möts kring samma tema. Kunskapskabarén bjuder på unika helaftonsföreställningar med kunskapsförmedling och underhållning i fokus.
Höstens åtta föreställningar belyser, granskar och problematiserar människan som kulturvarelse. Experter i etnologi, folkloristik, musikvetenskap, logopedi och religionsvetenskap presenterar fragment av sanning och skärvor av klokskap rörande denna besynnerliga, märkliga, mystiska, komiska och stundom triviala figur som vi kallar människa. Inget ämne är heller för svårt för Åbo Svenska Teaters skickliga improvisatörer plus kvällens kapellmästare.

Kunskapskabarén är en fusion mellan teater och vetenskap, ett koncept som utvecklats i Lund, Sverige.

Årets teman

Tisdag 29.10 kl. 18.30 Karelia, Ekenäs
Fredrik Nilsson (Etnologi): Hjälp!! En föreställning om tidsbrist och kalenderkaos.
Livspussel, vardagspyssel, panik. Om tid som bristvara och trivial vardagspraktik.

Längd ca. 2 timmar

Liput

Biljett 31,00€ | Pensionär 29,00€ | Studerande 16,00€ | Grupp 27,00€

Linkki lippujen ostoon