Den Stora Västnyländska Viskvällen

19okt19:0022:30Den Stora Västnyländska Viskvällen

Evenemangsdetaljer

En unik kväll med visor på Kulturhuset Karelia

Visan har alltid legat nära den finlandssvenska folksjälen och många skulle gärna vilja höra mer av den ofta bortglömda musikgenrén. Därför slår Kulturhuset Karelia på stort och arrangerar en alldeles unik vis-kväll lördagen den 19 oktober.

Artisterna som medverkar är Ami Aspelund, Uffe Enberg, Teddy Granroth, Ludde Lindholm, Nicke B, Alan Parry, Susann Sonntag, Pigge Svenskberg, Carolina Wendelin, Peter Öberg, Larson Österberg & Ari Stockås.

Varje artist framför tre låtar av vilka en är en egen komposition, en är gjord av någon annan västnylänning och den tredje är ett fritt val med brasklappen att man gärna får tänka lite annorlunda. Kanske en pop- eller rocklåt som man aldrig skulle kunna tänka sig att höra i visversion.

Konserten kommer också att uppmärksamma några lokala vissångare som med sina alster har berikat våra liv.

Som speaker fungerar Henrik Huldén som också kommer att framföra några överraskande stycken.

Lördag 19.10 kl. 19:00

Längd ca 2,5h

Biljetter

Biljettlänk